הדרכות המיועדות לעובדים בחברה או בארגון הן חלק בלתי נפרד מהשגרה המקצועית. יש אינספור סוגים של הדרכות וכל מעסיק וכל ארגון בוחרים את ההדרכות הרלוונטיות ביותר לתחום העיסוק או לשגרה של העובדים. יש גם הדרכות שחייבים לקיים על פי החוק, כמו למשל הדרכות בנושאי חירום או בטיחות ויש את ההדרכות המקצועיות שבעזרתן התפוקה של העובדים תעלה והם יוכלו לתרום יותר לעבודה היומיומית שלהם. מדי שנה ייפגשו אנשי המקצוע שבארגון כדי להתוות תוכנית הדרכת עובדים לאורך השנה כולה וצריך יהיה לוודא שעומדים בה ומבצעים את ההדרכות הרלוונטיות בזמן הנכון והמתאים.
החשיבות והתרומה הרבה של הדרכת עובדים
מכיוון שיש כל כך הרבה סוגים של הדרכות המיועדות לעובדים הרי שחשוב מאד לוודא שאכן הן מתקיימות גם בתדירות המתבקשת וגם בנושאים שנחשבים לקריטיים ומשמעותיים עבור העובדים. אף אחד מהמנהלים לא מקיים הדרכת עובדים כדי לצאת ידי חובה וזו הזדמנות טובה לשבור שגרה, לוודא עמידה בנהלים, להפגיש את העובדים אלה עם אלה בצורה בלתי אמצעית גם מעבר לעבודה היומיומית וכמובן להעביר תוכן או מסר בצורה נעימה, ידידותית וכזאת שבעזרתה יהיה להם קל לזכור את כל מה שנאמר להם. בארגונים רבים יש את ממונה ההדרכות לעובדים ובהיעדרו אפשר לשכור לשם כך אנשי מקצוע מחברה חיצונית שיציעו את השירותים במיקור חוץ.
סוגים שונים של הדרכות המיועדות לעובדים
כאמור, יש הרבה מאד סוגים של הדרכת עובדים ובכל ארגון או חברה צריך יהיה לבחור א ההדרכות שתהיינה רלוונטיות לעובדים, מתאימות מבחינה מקצועית לתחום שבו הם עוסקים וכמובן כאלה שנדרשות לביצוע מפעם לפעם על פי דרישות החוק (ביטחון, בטיחות וחירום). כך אפשר לוודא שגם שומרים על כשירות מקצועית גבוהה וגם עם כשירות שקשורה לנושאים של חירום. המעסיק עצמו יכול לבחור גם הדרכות בנושאים שונים ומגוונים כדי להציע לעובדים שבירת שגרה מנושאי העבודה.
גישות הדרכה וייעוץ – חברה הפועלת במיקור חוץ ומעבירה מגוון רחב של הדרכות בנושאים שונים לעובדים בחברות וארגונים.